2010. szeptember 10., péntek

Az Internet hálózat? Bizony az!

Az elmúlt években részt vettem néhány kezdeményezésben, javarészt valamilyen szempontú hálózat kialakításában, felépítésében. Volt közötte kereskedelmi, politikai, és sima társadalmi/lakossági dolog egyaránt. Nagyszerű tapasztalatokat szereztem, amit szívesen megosztok másokkal.
Első körben az jelenti az érdekességet, a hálózatépítésben hogy vajon kit, mi érdekelhet? Ugyanis a hálózatépítés egyik elsődleges lépése az igénygenerálás arra a valamire, ami az adott hálózatban van. Azt kell kitalálni, hogy az adott koncepciót hogyan lehet úgy kommunikálni, hogy az érdeklődést gerjesszen. Máskülönben az első összejövetel belefullad az unalomba. Tudni kell, hogy sokkal több dolog van mindenkire hatással, mint gondolná, és Téged is sokkal több dolog érint, mint azt hinnéd.

Az elmúlt két évben az Életmód és Társadalmi kapcsolatok volt a fókuszomban, ezt kutattam azért, hogy egy pofás szakdolgozatot írjak az egyetemi tanulmányaim befejezéseképpen.

Sok helyen megfordultam, sok tanulmányt elolvastam, és még több beszélgetésen, összejövetelen vettem részt. Arra jöttem rá, hogy az embereket úgy általában, annyira lefoglalják a mindennapok, hogy szinte nem is veszik észre azokat az apró dolgokat, érzéseket, gondolatokat, ami nagyon fontosak az életünkben. Ennél már csak az a rosszabb, hogy sokak szeretnék, ha történne végre valami, csak tenni ne kelljen érte semmit.

Most egy új világ tárult elém, önkormányzati képviselő lettem. Itt az alkalom, hogy eddigi tudásom, és tapasztalatom a lakókörnyezetem fejlesztésére, előrelépésére fordítsam!

Azt mondom: Politika. No ez lehet egy, a sok között, ami sokakat nem érdekel, mert olyan vélt, vagy csak hallott tapasztalattal rendelkeznek, ami egy deformálódott-, sok tekintetben szennyezett dolog. Megeshet, hogy Téged sem érdekel a napi politika, de hatással van Rád. (Ha tetszik, ha nem!) Pedig jó lenne, ha csak kismértékben is, de érdekelne, mert a politikai ügyeinek kontrollt kell felállítani, az nem más, mint társadalmi nyilvánosság. Az pedig aktív édeklődés nélkül nem megy. Rá kell (és lehet is), szoktatni a politikusokat, hogy a lakosság, akiket képviselnek, már nem oktalan jámbor emberek, hanem igenis nyitott szemmel járó szavazópolgárok, és egyre élénkebben odafigyelnek a saját-, és környezetük dolgaira, alakulására, és fejlődésére. Megteheti ezt a lakosság? Igen meg! Hiszen hálózatban élünk! Ez még nem biztos, hogy a Mátrix, de alakul.

Miért írom mindezt? Elkezdtem ezt a blogot írni, hogy többekkel fölvegyem, és fenntartsam a mindennapi kapcsolatot. Tettem mindezt egy olyan Facebook oldalon, (a blogspot segítségével) ahol jellemzően csepeli közösség van. Aha, azt hittem! Ez a blogot 72 -en olvasták eddig (2 nap alatt) Magyarországon, 6 -an az USÁ-ban, és 2-en Kanadában. (mindegyik forrása a Facebook) Lehet, hogy most, ahogy ezeket a sorokat olvasod,valahol messze is ugyanezt olvassa valaki, és azt gondolja, mint Te. Az sem lehetetlen, hogy éppen a szomszédod olvassa ebben a pillanatban ezeket a sorokat, és ő az, aki egyetért veled! Mostmár csak az a kár, hogy ha szinte soha nem beszélgettek (ha egyáltalán tudod, hogy hogy hívják?), így nem is derülhet ki, hogy miben azonos a véleményetek? 

Nincsenek megjegyzések: